sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Joulukalenteri luukku 6: Lamocan aakkoset


Aamupala, sillä lähtee päivä sekä aakkoset käyntiin!

Banaani, banaanin makuinen Likit on ehkä parasta mitä oon ikinä maistanut

C-merkki, ollaan ehkä päästy pois tältä tasolta, ehkä.

Dille, se on yks ihan kiva tamma joka hörisee aina mulle kun nähään.

Esteet, ne ovat ihan parasta mun mielestä joka kerta kun mulla ratsastetaan voisin hypätä esteitä. Ei niitä pikku ristikoita mistä Johanna tykkää vaan ihan kunnon esteitä.

Tässä mä lisäsin ite vähän korkeutta ku meni hermot

Fani, te kaikki jotka luette tätä postausta ootte mun faneja, eiks nii?!

Gramaanit, ne on mun mielestä maailman tyhmimmät jutut mutta joskus mulle laitetaan sellaiset.

Herkut, en ookkaan ihan varma onko esteet mun mielestä se ihan ykkös juttu, koska herkut on niin hyviä!

Irlantilainenvihertonttu, tätä mä en itse ihan ymmärrä, mutta joidenkin mielestä näytän sellaiselta kun mulla on mun hienot vihreät kamat päällä.


Johanna, se on mun ikioma herkkuautomaatti jonka saa toimimaan söpöllä tuijotuksella. On se myös muulloinkin kiva kun se käy mua hoitamassa joka päivä ja muuttaa mut kiiltäväksi kun mä tykkään niin kovasti piehtaroida.

Kouluratsastus, se on mun mielestä ihan nössöjen hommaa, mutta jostain tyhmästä syystä Johanna tahtoo mennä mulla aina kouluvalkkoja. Sen mieliksi meen joskus ihan hienosti, mutta yleensä annan sille vähän lisä haastetta.

Likit, herkuista parhain, voisin syödä näitä joka päivä. Mamma(t) vaan sanoo että ne on kalliita eikä niitä myydä täällä. Laiskimukset lähtis hakemaan niitä sitten sieltä mistä niitä saa...

Marva, se oli mun tyttöystävä ja bestis viime kesänä, mutta sitten Marva muutti toiselle tallille. Ehkä me vielä nähään tän tamman kanssa, luultavasti ei.


Ninnu, se on mun nykyinen bestis. Se on semmonen sulonen valkoinen poni jonka kanssa me aina välillä nähään. Harmillisesti sekin lähtee kohta koska se saa pikku Ninnun, ehkä siitäkin tulee mun bestis.

Onnellinen, semmonen mä oon lähes aina.

Ponit, ne on hassuja, varsinki ne tosi pienet katon niitä aina vähän hassusti kun ne on niin outoja. Ne ei vissiin oo syöny tarpeeks ku on jääny niin kitukasvusiks, toisinku mä. Musta tuli tämmöne iso ja tosi hieno heppa.


Q mikä tää ees on?

Ruskea, mä oon ruskea ja se on mun mielestä paras väri millainen heppa voi olla.

Söpö, jos mä jotain oon niin söpö ainaskin. Jos mä saisin porkkanoita aina kun oon söpö niin mä olisin kyllä aika pyöreä, mutta ei se kyl haittais...

Tarha, täällä mä riehun kaiket päivät mun veljen kanssa. Joskus mun veli kyl kiusaa mua, mut sitte mamma hoitaa mut taas kuntoon jos mulle tulee haavoja.


Urhea, oon tosi urhea, mä en pelkää mitään. Paitsi koiria. Ja suunnistajia.

Vihreä, mun lemppari väri.

Willi, piti käyttää ihan tupla vee koska oon niin hurja!!

X en tiiä, ehkä tää on joku huijaus kirjain mitä ei tarvii mihinkään.

Yksinkertainen, jotkut väittää mua yksinkertaiseksi, enhän mä oo semmonen, enhän?


Z taas tämmönen outo, tulee tästä vaan mieleen semmonen este tehtävä missä hypätään kolme estettä ja vaihdetaan suuntaakin, tajuutteks?

Å tääkin on ihan outo, kuulin semmosta juttuu et tää ois ruotsalaisten o, mutta en mä oon mikää ruotsalaine mähän oon syntyny Saksassa!

Ämpäri, nämä mä aina kaadan jos nään tämmösen, siitäs saavat typerykset.

Ötökät, niitä mä vihaan ja sen takii mulle pitää aina laittaa korvahuppu jos on ötököitä tai mä en tee mitään muuta kun ravistelen päätä. Sit joillain menee hermot siihe, mut kyllä mullaki menee ku ötökät yrittää mennä mun korviin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti