lauantai 16. tammikuuta 2016

257. Lavat karkuteillä



Niinhän se menee, että jos yhden ongelman saa pois niin uusi tulee tilalle. Nyt parina edellisenä tunnilla on suurena ongelmana ollut ulkolavan karkaaminen, tai onhan se ennenkin ollut ongelma, mutta en ole niin suurta huomiota siihen kiinnittänyt. Ja kun ulkolapa karkaa, niin ei heppakaan käänny niin sulavasti kuin pitäisi. Maanantain valkassa jatkettiin siis taas Lamocan kanssa, tällä kertaa avo- ja sulkutaivutuksien parissa!

Alkuverkat meni vähän heppaa herätellessä, sillä se oli aika hidas - kuten minäkin. Alkuun ihan isoilla ympyröillä ravaillessa, sai kiinnittää huomiota ulkolapaan. Oltiin kaikki hetken isolla pääty-ympyrällä jossa otettiin sekä sisä- että ulkoasetukset läpi molemmissa suunnissa, ja sainkin ne tosi hyvin! Lamoca alkuun taisteli vastaan, kun ei olisi millään kehdannut, muta kuten jo sanoin sain ne loppujen lopuksi tosi hyvin läpi ja Lamocasta tuli tosi pehmeä. Ainakin hetkellisesti.

Ulkoavut pitää saada kuntoon...



Välikäyntien jälkeen aloitettiin tekemään avoja ja sulkuja, niin että jokaiseen kulmaan voltti ja pitkät sivut avoa ja lyhyet sulkua. Meidän osalta onnistu vähän vaihtelevasti, ja ongelmakohta oli mikäs muukaan kuin ulkolapa. Volteilla Lamoca työnsi ulkolapaa ulos, ja avoissa sama juttu. Sain ainakin voltit paranemaan ihan huimasti loppua kohden, avoistakin tuli ihan kelvollisia. Sulut meni ihan ok, vaikka tarvitaan paljon lisää treeniä. Pään pitäminen suorassa oli meille vaikeaa, samalla kun siirtää takaosaa, mutta toistoilla saatiin ne vähän paremmiksi.





Sitten toiseen suuntaan sama, mutta ilman sulkuja. Lyhyen sivun keskelle tehtiin laukannosto ja puolikas ympyrä laukassa ja toinen puolikas ravissa. Nostot oli hyviä, mutta laukka ei koska ei saatu moottoria kunnolla käyntiin niin lyhyellä pätkällä. Sitten vielä hetki laukassa ympäri kentän, niin että tehtiin laukassa voltteja. Tässäkin oli ongelmana ulkolapa, saatiin pari hyvää volttia ja sitten toiseen suuntaan sama. Yhdestä voltista saatiin ihan super, ilman mitään ulkolavan karkailua, joten siihen oli hyvä lopettaa. Laukassa Lamoca myös pyöristyi hyvin kaulasta, lisää vaan näitä pätkiä!

Loppuraveissa Lamoca oli oikein hieno, minun pitäisi jo alusta asti saada ravista niin hyvä ja aktiivinen. Lamoca sai venyttää kaulan ylälinjaa alas, mutta ei kumminkaan liian pitkällä ohjalla.



2 kommenttia:

  1. Sun tekstejä on tosi kiva lukee, kirjotat kivasti:) Tosi hyvin meette ^•^

    Pollenkirjakarsina.blogspot.fi

    VastaaPoista